måndag 31 oktober 2011

Livet

Ibland vill jag bara stanna tiden för ett tag, njuta av det jag har. Krama om barnen, titta på dom, beundra dom och känna kärleken till dom.
Något som ska vara så självklart blir plötsligt en ouppnåelig dröm för andra...
Hur kan det bli så? Hur orkar man som förälder? Vad gör man?...
Frågor som jag innerligt önskar att jag aldrig ska behöva ha något svar på.
Livet är orättvist, för inte är det meningen att små barn ska behöva kämpa mot sjukdom och tillslut förlora kampen om livet.

För några dagar sedan betalade jag in en peng till Barncancerfonden. Det var en tjej som heter Tilda som startade insamlingen. Hon tog själv initiativet till insamlingen så sent som för 1 vecka sedan.
Idag förlorade hon kampen.


1 kommentar:

  1. Låt denna lilla kämpe lära oss att ta vara på livet och nuet. Att inget är för givet. Livet har vi fått och det är upp till oss själva att fylla det med tankar och mening. Precis som du gör i din blogg
    Kram
    Mamma

    SvaraRadera

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)