onsdag 19 oktober 2011

Lite av varje...

Ville är pigg igen! Igår hörde vi hans "glädjevrål" som vi inte har hört på några dagar nu. Vi kom på att vi har saknat dom när vi hörde honom igår, så nu är allt som det ska igen.
Och idag gapade han efter mat som en liten fågelunge igen, också ett friskhetstecken.

Hannes fotograferades på dagis igår. Så igår morse var det förberedelse på högsta nivå. Stryka skjortan, som han valde ut, och fixa frisyren för det var ju speciell fotografering igår tyckte Hannes. "Jag är äldst och det är sista gången jag är med på bild", sa Hannes. Det var hans sista dagisfotografering för nästa år börjar han i skolan. Jag fick rapport från dagisfröknarna att allt gick fint, fint. En av fröknarna sa "det märks att Hannes är äldre för han skrattade inte åt fotografens skämt", det var överraskande att höra för Hannes berättade glatt här hemma att fotografen var rolig för han fes (han lät med munnen)....

Elias ser fram emot fotbollstuneringen som är på lördag. Då åker vi till Elajohallen och hejar på killarna i OAIK! Jag ska försöka låta bli att skrika så mycket, har lite svårt att låta bli när det blir spännande.

Igår kväll åkte Andreas på kurs till Stockholm igen. Jag tror att det var sista kurstillfället för den här gången. Barnen börjar bli vana för det fälldes inga tårar igår när han körde iväg. Det första Hannes glatt sa i morse var, "i morgon kommer pappa hem, det är ju snart".

I eftermiddag ska vi träffa L och barnen. Det ska bli roligt som alltid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)