tisdag 25 oktober 2011

Ansökt om plats till Ville i förskolan

Andreas och jag har pratat om att Ville ska börja på dagis i september nästa år. Tiden går fort och vi ville vara ute i god tid så vi har nu sökt en av dom 4 resursplatserna, avsedda för barn med särskilda behov, på Sidensvansens Förskola där Hannes går nu fast på en annan avdelning. Elias har också gått där så det känns jättebra. Vi känner personalen och har jättefin kontakt med dom och vi är mycket nöjda med förskolan. Vi tycker att det är viktigt att Ville kommer till en förskola där hans kommande behov, vilka vet vi inte i nuläget, kan tillgodoses och där det finns personal som kan teckna.
Jag blev glad idag när jag var och lämnade Hannes. Jag pratade med en av fröknarna som jobbar på resursavdelningen. Hon frågade hur gammal Ville är nu och det kändes som hon var lite nyfiken på hur vi tänker angående Villes förskolestart. Jag sa till henne att planerna är att Ville börjar nästa höst och vi har sökt en av resursplatserna på avdelningen där hon jobbar. Hon blev jätteglad och sa att det ska bli roligt att Ville kommer till henne och dom andra på avdelningen. Nu får vi hoppas att det blir så... 


Våran älskade Ville

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)