tisdag 4 oktober 2011

Lite av varje

I går var första kurskvällen av två där Röda Korset utbildar i första hjälpen och hjärt-lungräddning på barn. En jättebra utbildning där vi igår fick öva på första hjälpen vid luftvägstopp på medvetande och medvetslösa barn och vuxna, även första hjälpen vid hjärtstopp. Vi fick även teoretisk utbildning. Jag ser fram emot nästa måndagkväll. Då ska vi bl.a. lära oss lägga tryckförband för att stoppa blödningar, första hjälpen vid brännskador och sårskador. Lärorikt!

Idag har Ville och jag varit hos min sjukgymnast. Knäna är mycket bättre och hon rekomenderade mig att testa att springa. Så det ska jag göra någon dag, det var länge sedan.
Träningsuppgifterna, cykelturerna och vilan från springningen har läkt ut infektionerna, det är bra.

Efter att vi hämtat Hannes på dagis tog vi en promenad till biblioteket. Jag ville läsa en artikel i senaste nummret av Vi föräldrar. Artikeln handlar om 80-talister som idag är föräldrar.  En av familjerna som är intervjuade har en liten flicka som har ds. Det var en bra artikel. Jag, mamman i artikeln och andra ds-mammor följer, stöttar och tipsar varandra i ett forum på nätet. Lite skryt om våra små och stora underverk blir det också.

När jag och barnen var hemkomna och Ville satt och åt mellanmål blev han och jag skrämda av ett skelett (Elias) och en sköldpadda (Hannes) på promenad, roligt att dom två äldsta prinsarna har fantasi....


Man tager vad man haver...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)