lördag 15 oktober 2011

Sjukkillen Ville

I torsdags eftermiddag fick Ville feber. Han vaknade, åt mellanmål, och satt i sin stol vid köksbordet och höll på att somna. Jag kände på honom och han var jättevarm! Jag tog febern på honom och det visade sig att han hade nästan 40 graders feber. Han fick medicin, barnvakterna kom och Andreas och jag åkte på teckenkurs. Det gick bra för Ville, han piggade på sig av panodilen som han fick och var en nöjd kille så länge medicinen verkade.
Teckenkursen var jag lite överraskad av. Det var inte som jag hade tänkt mig. Vi lärde oss att bl.a att teckna till boken "Max lampa". Vi lärde oss också att teckna till sången "Björnen sover" och några flera sånger, frågan är hur mycket jag kommer ihåg av det. Att teckna till böcker tycker jag är bra att kunna så jag hade hoppats på flera böcker istället för massa sånger (som jag knappt kunde). Vi får väl se vad som händer på torsdag när nästa kurstillfälle är.
Igår hade Ville också 40 graders feber så han fick panodil var 5:e timma. Han var rosslig och lite hostig. Han åt normalt och med medicin i kroppen var han hyffsat pigg. 
Andreas kom hem vid lunchtid igår och då åkte L och jag till Kalmar. Första gången hon och jag umgås utan att våra barn är med. Vi hade en jättetrevlig dag i Kalmar med shopping och en lång härlig fikapaus mitt i. När jag kom hem gick Andreas, Elias och Hannes på hockey. Ville och jag hade fredagsmys själva.
Idag är Ville lite piggare, det går åt rätt håll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)