torsdag 27 oktober 2011

Ville och jag har varit på konsert

Vad veckorna går fort! Det känns som jag bara skriver om att vi har varit på badet, rytmiken eller teckenkursen...
Idag kan jag skriva och berätta att vi har varit i konsertsalen på Oscarsgymnasiets och för första gången sett Elias sjunga med i skolkören! Jag var en stolt mamma som satt och blev lite tårögd, ska jag erkänna, när Elias och dom andra barnen sjöng sin sångrepertoar. Dom var så duktiga.
Ville somnade i "halvtid" i min famn. Sista sången dom sjöng var "We are the world" och då gjorde jag tummen upp till Elias, och stämde in i refrängen (det var vi i publiken tillåtna att göra). Inte konstigt att Ville sov så gott i min famn, han som tycker så mycket om när jag sjunger. 
När konserten var slut gick Ville och jag och hämtade Hannes på dagis. Hannes börjar sitt höstlov idag, Elias går i skolan i morgon och sedan har han också lov. Samma för Andreas, jobb i morgon och sedan 1 vecka ledig. Jag ser fram emot ledighet med hela familjen nästa vecka. Vi har pratat lite om att åka till Stockholm några dagar, det beror på om mammas och pappas lägenhet står tom och det har jag inte hunnit undersöka ännu.  
Snart ska Andreas skjutsa Elias och grannpojken till basketträningen. Elias fotbollsträning är inställd 3 veckor framåt för att dom ska byta konstgräs i Elajohallen (Ernemar). Så Elias ville prova på att spela basket under dom veckorna, det passar ju bra.
Snart kommer barnens farfar och då är det dags för Andreas och mig att åka på teckenkurs...igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)