söndag 16 oktober 2011

Ville har varit på läkarbesök

Vi trodde att Ville skulle vara piggare och ha mindre feber idag. Men kl.3 i natt vaknade vi av att Ville var ledsen. Vi tog tempen på honom och han hade fortfarande 40°C. Så idag har han alltså haft hög feber i 3 dygn.
Andreas ringde sjukvårdsrådgivningen i morse, och efter det åkte jag och Ville till V-viks sjukhus.
En undersökning gjordes och läkaren såg att Ville har en luftvägsinfektion ( röd i halsen, hosta). Det tillsammans med den höga febern och utslagen, som kom i natt, gjorde att läkaren konstaterade att Ville har "Tredagarsfebern", som är en virussjukdom. En sjukdom som är vanlig under de första 2 levnadsåren. Febern bör försvinna inom närmsta dygnet och utslagen bleknar och försvinner inom 2-3 dagar. Läkaren vi träffade idag har vi träffat vid åtminstone 1 tillfälle tidigare. Han är ingen jag "känner" väl sedan Villes sjukdomstid i början av året.  
Ville är lite trött och medtagen idag så snart är det sovdags för våran lillkille.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)