fredag 28 oktober 2011

Spela i ett babyband...

Idag har vi inte gjort någonting!!! Ja, förutom att mysigt med varandra och ätit, och så har jag sjungit en av mina nuvarande favoritsånger (många gånger). En sång vi sjunger på babyrytmiken. Den går så här:

Spela i ett babyband med ganska liten och knubbig hand
och när vi spelar vår musik
är nallen och dockan vår publik
golvet gungar när vi rockar loss
och hjärtat dunkar med till musiken i oss
spelar på magen
spelar på benen
spelar på rumpan
och över hela hela hela hela hela kroppen

Ville tycker också om den sången och när jag sjunger "spelar på magen".....så slår jag maracasen löst (naturligtvis) mot Villes mage, ben, rumpa och tillslut  över hela hans kropp.
Jag sjöng och gjorde den på Hannes också men fortsättningsvis ska jag nöja mig med att sjunga den för honom. Han är nog den mest kittliga person jag känner, det gick ju inte att slå honom med någon maracas inte.

Nu kom Andreas hem, hela familjen samlad igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)