måndag 17 oktober 2011

Ville-prickigkorv och läxor

Vi har haft en lugn och skön dag. Ville har varit trött och sovit ganska mycket. Han var feberfri i morse, jag har inte tagit febern mer på honom, några 40° har han i alla fall inte haft idag. Men lilla Ville är full med utslag. På ryggen och magen ser han ut som prickigkorv. Utslagen kliar inte vad vi har märkt. Just nu får han massage av sin pappa, så nu är Ville nöjd.


Ville får massage

 Elias sitter och gör sin matteläxa efter att varit ute och spelat "altanhockey" på grannens altan hela eftermiddagen. Hannes har varit duktig idag, när vi åt lunch sa han nöjt "mamma jag är redan färdig med mina läxor". Han går ju fortfarande på dagis så med läxor menar han "Star Wars-lek & lär" böckerna. Han tränar på siffror och bokstäver och förenar nytta med nöje. 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)