onsdag 26 oktober 2011

Villes sovtider...

Jag tror det är dags för nya sovtider för Ville. Han har den senaste tiden vaknat vid 6-tiden, sovit omkring 1,5 timma på förmiddagen och omkring 2 timmar på eftermiddagen och gått och lagt sig vid 20-tiden på kvällen. Dom senaste 2 dagarna har han vaknat som vanligt vid 6-tiden, sovit omkring 2,5 timma lite senare på dagen än normalt och sedan inte mera, alltså bara vid 1 tillfälle. Det har resulterat i att Ville är såååå trött redan vid kl.18 på kvällen. I går somnade han på "röda mattan" mitt i någon gymnastisk övning som han höll på med. Ena sekunden var det fart på honom, andra sekunden sov han ihopkrupen som en boll med rumpan rakt upp i vädret. När Andreas och jag gick och lade oss hade vi förberett en vällingflaska eftersom Ville inte ätit något sedan kl.17. Han vaknade till lite och då passade vi på att ge honom flaskan. Sedan somnade Ville om och sov fram till strax efter kl.6.
Idag blev ungefär samma tider. Lite svårt när man kommer till en sådan här övergångsperiod. Vi vill ju inte att han ska somna tidigare än kl.18 på kvällen så vi får sysselsätta honom den sista "kritiska" timman. 
Det ska nog gå bra det med....

Jag fick just ett mycket trevligt telefonsamtal från pappa. Mamma och han är hemkomna från sin USA-resa, dom är i Stockholm nu. Det är drygt 2 veckor sedan vi pratades vid sist, så himla skönt att höra att dom är hemma och att dom har haft det jättebra på resan.

Nu ska Andreas snart på OAIK-möte och jag ska göra soffan sällskap...


Det här är Ville när han ligger i sin säng
 och tycker att han inte ska sova

4 kommentarer:

  1. Tack för en fantastisk blogg! Följer din blogg nästan dagligen. Du skriver så fint om din familj! ...och eran lilla Ville är ju så underbart fin!!
    / Emma, Oskarshamn

    SvaraRadera
  2. Tack Emma! Vad roligt att du läser min blogg och att du tycker om den! Jätteroligt för mig att du kommenterar, det gillar jag. Jag vet flera som heter Emma, jag tänker på en, undra om det är du? /Ulrika

    SvaraRadera
  3. Jag heter Emma Nyberg, och vi har gått på öppna förskolan samtidigt med våra barn tidigare. Min pappa bor för övrigt mitt emot er.../Emma

    SvaraRadera
  4. Vad roligt Emma! Och din pappa är "Toban", som Elias sa när han var liten :-)) /Ulrika

    SvaraRadera

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)