söndag 2 oktober 2011

Trevlig dopåterträff

Ville och jag promenerade till Kolberga kyrka där dopåterträffen var i förmiddags. Jag hade tänkt att Ville kunde sova på vägen så att han var utvilad men det tyckte inte Ville.
Vi i rytmikgruppen skulle träffas 30 min. innan dopåterträffen körde igång, varför vet jag inte. Ville och jag var först på plats och det blev egentligen bara en väntan på att alla skulle komma och sedan sätta sig i kyrkan som nästan blev fullsatt. Det var en annorlunda och rolig gudstjänst med barnen i centrum. Temat var "våra sinnen".  Det var uppdelat så att man fick gå till olika stationer, en station för varje sinne.
Det bästa, enligt Elias och Hannes, var när vi kom till stationen för smaksinnet. Där fick man nämligen smaka minimarshmallows, vaniljyoghurt och grädde! Toppen tyckte Hannes och tog en sked med grädde, körde ner några marshmallows i grädden och in i munnen.
Vi i rytmikgruppen framförde några sånger och alla som såg Ville kunde se hur mycket han gillar att vi sjunger och dansar tillsammans. Han var lika glad som vanligt.
Vi fick även hämta Villes dopdroppe.
Efter gudstjänsten somnade Ville bums. Han sov när det traditionella gruppkortet togs.
Sedan blev vi bjudna på jättegod smörgåstårta. Till de barnen som inte gillar smörgåstårta fanns det, till Hannes stora förtjusning, pannkakor med grädde och sylt.
Bonus var att Elias och Hannes vann varsin chokladbit/kaka på lotteriet. Alla var nöjda och glada efter en trevlig och sockerrik dopåterträff....kanske för att blodsockret var på topp?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)