tisdag 1 november 2011

Höstlov

Vi åkte aldrig till Stockholm. Vi har höstlov på hemmaplan istället. Det finns en hel del att göra för barnen och oss vuxna. Vi har redan hunnit med ishallen, bandybana, kompisar, städning i källaren och så tyckte Andreas och jag att det var dags att ta in utemöblerna, kan ju vara bra innan snön kommer.
Andreas och Elias har varit på bio i eftermiddag och jag och Ville var och hälsade på min farmor, Hannes var hos kompis V och lekte.
I morgon åker vi till Kalmar och inriktar oss på Leo´s Lekland, det är nog många flera än vi som gör nu när det är lov så vi blir nog inte ensamma där...
Jag njuter av ledigheten och tycker att det är så skönt att bara t.ex sitta och äta frukost tillsammans allihopa i lugn och ro, något vi oftast bara hinner göra på lördagar i vanliga fall.
Ville har slutat att somna om efter att han har fått välling på morgonen. Ville vaknar mellan kl.6 och 7 så Andreas och jag turas om att gå upp med honom. Idag hade jag sovmorgon, i morgon är det Andreas tur. Nu när det är lov har Ville kommit in i gamla sömnvanor igen som innebär att han har 2 sovstunder under dagen. Det är väl för att det blir senare kvällar för barnen, även för Ville.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)