fredag 15 juli 2011

Marknadsdag

Idag blev det en marknadsdag! Vi åkte till barnens farfar som bor i Kristdala, det var där marknaden var. Det var som vanligt mycket folk och vi glömde Villes bärsele hemma. Andreas bad mig köra vagnen, han påstår att jag är mer aggressiv och bestämd i mitt vagnkörande när det är mycket folk. Jag plöjde på bra.
Elias köpte hockeybilder, kudde till bilen och godis. Hannes köpte kudde till bilen och godis, resten av pengarna ville han spara. Förståndigt tyckte jag. Det var det som inhandlades.
Precis innan vi skulle gå hem till farfar mötte vi sköterskan T, från VS, som jag har skrivit om tidigare. Det var T som var mitt stora stöd när Ville var sjuk och vi låg på VS. Vi fick jättebra kontakt och pratade mycket. När vi blev utskrivna från sjukhuset och när vi var och hälsade på tidigare i våras skämtade vi och sa "vi ses på marknaden" och det var precis det vi gjorde. Det var roligt!
Idag fick hon se en nyvaken Ville. Jag väckte honom inte men jag väntade heller inte med att ta upp honom ur vagnen så att dom fick hälsa på varandra. Jag hoppas att hon får se en piggare Ville nästa gång vi ses.
Efter marknaden bjöds vi på god mat, som alltid, hemma hos farfar och hans sambo. Sedan var det dags att åka hem för Hannes var bjuden på kalas idag.
Andreas, jag och Ville åkte och köpte en hoppgunga till Ville. När vi kom hem och satte honom i den såg han väldigt nöjd ut. Den var lite stor så när vi såg att hans händer fick en blåaktig ton (han blev hängande i gungan) så plockade vi snabbt ur honom. Vi måste hitta en lösning så att han kommer upp några cm annars får vi vänta med att använda hoppgungan ett tag. Lite synd.
Nu avslutar vi dagen med en pizzamiddag.


Storebrossorna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)