tisdag 19 juli 2011

Läkande händer

Ville, våran lilla kille är feberfri och har inte hostat alls lika mycket idag. Läkaren vi träffade igår hade läkande händer. Återigen känner jag lättnad att Ville verkar klarar infektioner bra. Och så känns det bra att vi är välkomna för läkarundersökning direkt när vi ringer. Villes journal säger väl det mesta.
Oron som kommer varje gång Ville blir förkyld får vi leva med. Fortsätter han att klara infektioner bra mattas kanske oron av lite men minnena finns för alltid kvar.

Jag skulle kanske ha frågat om läkaren kunde ha lagt sina läkande händer på mina knän. Jag har fått ont av mycket springning och att jag går omkring i foppatofflor, sandaler och andra icke fotvänliga skor. I lördags var jag på Intersport och där gjorde dom ilägg till mina skor för att jag pronerar, trampar ner med insidan av foten, och kroppen felbelastas. I mitt fall knäna. Nu med iläggena ska det bli bra bara inflammationen läker ut. Så idag motionerade jag genom att cykla. Nu är det bara drygt 3 veckor till jag och Andreas ska springa Midnattsloppet (1 mil).

Planerna på att åka till Astrid Lindgrens värld i morgon och träffa Andreas bror med familj står kvar. Vi följer med dom hem till Ingatorp och stannar där ett par dagar. Det ska bli roligt att ses, det blir inte så ofta.

Nu ska vi säga god natt till storprinsarna, dom ser trötta ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)