fredag 4 november 2011

Fika, långpromenad och mobiltelefoner

Just hemkommen efter att fikat med 2 gamla kompisar som jag inte träffar så mycket nu för tiden. Det var jättetrevligt!

Ville ligger ute i vagnen och sover.
Andreas, Elias och Hannes är på långpromenad! Dom håller just på att gå 7 km på Ostkustleden. Det var 3 förväntansfulla killar jag släppte av en bit ut i skogen i förmiddags. Nu väntar jag telefonsamtal från dom om när dom vill bli hämtade. Tanken slår mig många gånger, hur gjorde vi när vi inte hade mobiltelefon? Förmodligen hade vi stämt träff vid ett uppskattat klockslag och förmodligen hade någon/några av oss fått vänta. Vänta är ett begrepp jag tror att många barn inte är vana vid och i alla fall jag håller på att vänja mig av vid det, tyvärr. Det är så lätt att bara ringa.
Vad bra att inte behöva vänta, då kan jag hinna göra annat under tiden, tänker jag och nog många med mig. Så uppstressat det blir...

Jag glömde mobiltelefonen hemma en dag när Ville och jag skulle åka och bada. Jag var sen och kom på det på väg till badet. Det har gått så långt att jag till och med övervägde att åka hem och hämta mobiltelefonen vilket hade resulterat i att vi hade kommit försent till badet. Är så glad att jag tog mitt förnuft till fånga och sa till mig själv att strunta i den. Och jag klarade mig alldeles utmärkt utan den.

Nu ringde Andreas, dags att ge sig av, vad skulle vi göra utan mobiltefonen? Hmm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)