tisdag 29 november 2011

Hannes drömmar

Hannes har/har haft det  jobbigt vissa kvällar dom senaste veckorna. Han vaknar och är jätteledsen efter att drömt mardrömmar. Han har aldrig vaknat mitt i natten utan han vaknar ca.1-2 timmar efter att han somnat på kvällen.
I kväll läste jag boken "Tokigt och roligt hela dagen" av Richard Scarry för honom. Jag läste kapitlet "En otursdag" som handlar om Tomas tvättbjörn som verkligen har otur. Han råkade bl.a ramla ner i en vägbrunn där arbete pågår.
Boken är verkligen en barnbok.
Alldeles nyss var jag uppe hos en väldigt ledsen Hannes som drömt att han trillade ner i ett stort, mörkt hål. Han sa att det var som i "otursdagen" som vi läste tidigare i kväll.
Jag tycker så synd om honom. Vi får nog göra ett uppehåll med läsandet innan sovdags och se om det blir bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)