tisdag 15 november 2011

Bvc besök 10-månaderskontroll

Idag har Ville varit på bvc-besök. Tidig 10-månaderskontroll. Idag vägde Ville 8915g och var 69,5cm lång. Han är inte så stor vår lilla kille men följer sin kurva och det är huvudsaken.
Bvc sköterskan M tittade också om han följer utvecklingen. Det gjorde hon bl.a genom att räcka fram 2 träklossar i sin hand, Ville tog en kloss i varje hand, förde den ena till munnen och när han smakat färdigt på klossen slog han klossarna mot varandra upprepade gånger. Han fick också visa att han förflyttar klossarna mellan händerna. Han sitter stadigt och står i krypställning. Han intresserar sig för det mesta i omgivningen och sträcker sig efter saker och han gillar tittut-lekar! Han följer med bra i utvecklingen konstaterade M.
Jag är så glad för allt nytt han lär sig och det händer saker hela tiden just nu. Även att det inte är några "stora" saker lägger jag märke till alla "små" saker. Som exempelvis att han kan slå maracasen i huvudet på sin storebror för då låter det ju.....både från storebror och maracasen.

Gott med presentsnöre...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)