tisdag 22 november 2011

Klåfingriga Ville

Nu måste vi barnsäkra här hemma! Ville är på allt nu när han går omkring i sin lära-gå-stol. När vi eldar i kaminen vill han gärna fram till den så idag ska jag åka och titta på galler eller någon form av grind vi kan ha framför så att han inte kommer intill. I morse stod han vid soffbordet och fick tag på Hannes legotidning. Innan jag hann att se hade han slitit sönder en sida och höll på att tryck in den i munnen. Allt vill Ville stoppa in i munnen och vi får påminna storebröderna om att inte lägga ifrån sig småsaker där Ville kan komma åt dom. Hade glömt hur det är att ha små klåfingriga barn som stoppar allt i munnen Vid närmare eftertanke är Ville värst, i våran barnaskara, på det sistnämnda. 

Villebus

2 kommentarer:

  1. Vad stor han har blivit, snart kan man ju inte kalla honom lille Ville!

    Glad ser han ut att vara också, och de få gånger jag har mött er så har han ju också alltid varit så nöjd.

    Hoppas du hittade något att säkra upp så små Ville-händer inte bränner sig på kaminen!

    SvaraRadera
  2. Ja, Hannah han växer! Och han har ofta ett glatt humör :-)). Jag var runt i stan och letade efter galler eller grindar men det visade sig vara svårt att hitta. Jag får väl sätta skyddande vantar på Ville i stället;-).
    Tips mottages vänligen.

    SvaraRadera

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)