onsdag 23 november 2011

Villes 10 månadersdag

Villes 10 månadersdag firade han och jag i Västervik. Efter att jag skickat iväg Elias till skolan och lite senare släppt av Hannes på dagis åkte vi till Västervik. Kl.11.15 hade Ville en läkartid. Vi tycker att han låter rosslig i bröstet och på kvällarna och nätterna hostar han. I övrigt är han pigg, glad och äter som vanligt. Ingen feber heller.
Vi misstänkte att han kan ha fått förkylningsastma till följd av rs-viruset och lunginflammationen och därför ville vi att en läkare skulle undersöka honom för att avgöra om det stämde och i så fall skriva ut Pulmicort, inflammationshämmande läkemedel som man inhalerar, åt honom. En medicin som både Hannes och jag är bekanta med.
Läkaren var tveksam till att det är förkylningsastma p.g.a att han inte hörde några pipljud från Ville. Vi ska ge honom av Hannes medicin och märker vi att det hjälper så ska vi höra av oss så får han egen medicin utskrivet.
Det var i alla fall skönt att läkaren lyssnade på Villes lungor och att dom lät bra.

Efter läkarbesöket firade jag och Ville hans 10 månadersdag på McDonalds. Jag hade egentligen tänkt mig en annan restaurang men jag kom tyvärr inte in med "shoppingvagnen" och ingen hjälp i sikte så jag gav upp. Ville var lika glad för det, han fick en av sina älslingsrätter, lasange.

Barnens farfar hämtade Hannes på dagis och var hemma när Elias kom från skolan.

När Ville och jag kom hem åt vi mellanmål sedan tog vi med oss storebröderna och gick iväg till frisören. Först Hannes tur, sedan Villes, sedan Elias och sist min tur att bli klippt. När Andreas kom till frisören för att hämta barnen tyckte Hannes att det var lite synd om pappa som inte fick/behövde klippa sig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)