söndag 6 november 2011

Alla Helgons helg

Denna helg har vi umgåtts med familj och vänner till sent på kvällarna.
I fredags kväll var vi hembjudna till kompisar. Vi blev bjudna på tacos till Elias stora förtjusning! "Jag älskar tacos, det godaste som finns", utbrast Elias när han såg vad som stod uppdukat på bordet. Jag tror att Elias skulle äta tacos varje dag om han fick bestämma.
Gårdagen började med att Elias spelade basket. Elias klass, 3b, och paralellklassen, 3a, har tillsammans anmält ett lag till Scania/OT Basket Cup. Det gick bra för killarna. 3 vinster på 3 spelade matcher. Tyvärr var det lite ojämna lag så det var med ganska stora marginaler dom vann matcherna, lite synd om motståndarna kan jag tycka, men jag glädjs givetvis med killarna!
Andreas och Hannes följde matcherna från läktaren. Ville och jag var hemma och förberedde inför kvällens middag.
Efter basketen var vi hos mamma och pappa och åt lunch. Min mormor, syster och barnen var också där. Efter lunchen åkte dom flesta av oss till kyrkogården och tände ljus vid min morfars grav och till minneslunden och tände ett ljus för Andreas mamma.
Ville och jag följde inte med utan vi tog en promenad till min farmor där det var eftermiddagsfika med
släkten. Ville somnade i vagnen och fick lite behövlig sömn.
Eftermiddagen hos farmor var varm på många sätt och vis. Jätteroligt att träffa fastrar, farbror, kusiner med familjer. Vi var 24 personer i farmors 2 rumslägenhet. Lite trångt när alla sedan skulle klä på sig och åka till kyrkogården tillsammns. Det var min farfars grav vi besökte.
Kvällen avslutade vi tillsammns med min kusin S och hennes J. Dom bor i Stockholm och det var dom som var barnvakter åt Ville i sommras när Andreas och jag sprang Midnattsloppet. Ett trevligt avslut på en trevlig dag!

Idag har vi haft en riktig slappardag! Klockan var 10.30 när vi hade ätit färdigt frukosten.
Sedan var jag iväg och fick massage i 1 timma. Ryggen och nacken känns mycket bättre än för ett par veckor sedan. Det är så skönt att få massage så idag somnade jag till en liten stund, det är Ville och jag som har lätt att somna lite varstans.
I eftermiddags när Andreas och Hannes cyklade iväg till simskolan tog Elias, Ville och jag en promenad till kyrkogården. Där var sååå fint i kväll med många tända lycktor som lyst i mörkret. Jag blev väldigt känslosam och tänkte på mina nära och kära som inte finns hos oss längre. Elias började att prata och fråga om sin farmor, som gick bort för 7 år sedan. Elias var 1 år och 10 månader och har i alla år berättat för oss att han kommer ihåg när ambulansen kom och hämtade farmor. Det var en väldigt stark upplevelse för honom, det var sista gången han såg sin farmor, hon dog senare på kvällen den dagen. Hon dog i lungcancer.
När vi gick där och pratade säger Elias, "jag tycker att det är så synd att inte farmor hann att träffa Hannes och Ville, hon hade nog tyckt att dom är söta", då började jag att gråta...Han är så fin min stora kille och vi saknar farmor så mycket!


Våran älskade Elias
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)