fredag 22 april 2011

Påskträffar

I natt kom tranan med var sitt påskägg till våra prinsar. Elias och Hannes var snabbt nere i morse för att se vad som fanns i äggena. Och lika snabbt kom Hannes upp med Villes påskägg och sa " vad bra att tranan vet att inte Ville äter godis, titta, han fick en leksak istället".
Vad snälla tranorna är!

Idag har mina kusiner med familjer varit på besök. Det är inte så ofta vi träffas så det var mycket trevligt.
För några blev det första träffen med Ville. Vi fikade ute i det sköna vädret.
I eftermiddag har mamma och pappa bjudit på påskmat. Så nu är alla mätta, glada och trötta.

I morgon ska vi umgås med vänner och på påskdagen ska vi träffa L och hennes familj och 2 familjer till som har barn med DS. Det ser jag fram emot. Jag är så glad att dom är så öppna och välkomnar oss. Alla familjerna har lite äldre barn och dom har känt varandra ett tag. Nu får vi lära känna flera som vi kan utbyta tankar och erfarenhet med. Det kommer att bli roligt och spännande att träffa och förhoppningsvis få följa de andra barnen. 
Jag blir så glad av att se hur Ville utvecklas. Varje ny sak han gör blir så stort. Jag blev naturligtvis glad av att se Elias och Hannes utvecklas också när dom var små (och fortfarande) men då tog jag alla steg så för givna. Jag vet att Ville kommer att utvecklas och lära sig saker och precis som barn som inte har DS kommer allt ta olika lång tid. För Ville kommer vissa saker att ta extra lång tid så när jag upptäcker att det inte gör det blir jag extra glad. 
 Idag t.ex. var första gången jag hörde honom skratta. Hans moster lekte "fritt fall" med honom och då skrattade han. Innan har han låtit när han ler men inte lika mycket som idag.






1 kommentar:

  1. Härligt att ni fått kontakt med andra familjer med barn som har diagnosen DS. Det tror jag är nyttigt och ger trygghet!

    Roligt att höra att Ville också utvecklas så fint. Jag förstår precis vad du menar med att man blir lite "extra" glad när han visar framsteg för att man liksom inte tar det för givet. Känner precis igen mig från när Livia levde, så kände jag också! Kram

    SvaraRadera

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)