fredag 29 april 2011

Mammaledigheten...

Barnens sista påsklovslediga dag. Denna vecka har varit skön. Inga morgontider att passa. Nackdelen är att vi tar det så lungt att det hunnit bli lunchtid innan vi har ätit frukost, plockat undan och tagit på oss kläder. Undrar hur sommarlovet ska bli? Jag får väl ställa väckarklockan på ringning.
Ville vaknar mellan kl. 5-6 och då äter han. Sedan somnar han om och sover till kl.8-9. Är vi lediga och Ville sover till kl.9 gör jag det med.
Jag tror att det kommer att lösa sig utan väckarklocka för Ville kommer nog inte somna om så länge till. Brukar ha med åldern att göra.
Hannes och Elias vaknar oftast tidigare. Då går dom ner och tittar på TV.
När vi inte är lediga går Elias och hans kompis till skolan stax innan kl.8. Ville och jag följer Hannes till dagis kl.9 och efter det är vi klara att göra det som är planerat eller vad jag (Ville har inte några direkta önkemål än) känner för. Måndagar och fredagar är Hannes hemma med oss. Tisdagar-torsdagar är Hannes på dagis till kl. 14. Elias går hem från skolan själv och är hemma mellan kl.13-14 beroende på när skoldagen är slut.

Varje mammaledighet är olika. När jag var hemma med Elias var min kompis med stort K hemma med sin dotter. Vi fyra hittade på mycket! Jag och Elias var nästan aldrig hemma.
När jag var hemma med Hannes var Elias 3 år. Då gick jag till dagis och lämnade honom kl.8 och hämtade honom kl.11. Efter det gick vi hem och åt lunch och sedan gick vi till någon lekplats eller umgicks med någon annan mamma och barn. Ofta blev det med K och hennes 2 barn. Kompis K och jag har varit mammalediga vid samma tid 2 gånger. Denna mammledighet får jag klara mig utan henne. Hon valde att skaffa katt istället.
Denna mammaledighet kommer också att bli annorlunda. Lite mer tider att passa med Ville, tänker främst på habiliteringen och besök hos olika läkare. Vi kommer också att umgås med andra mammor och barn och göra det som faller oss in. Njuta helt enkelt.




                                                              
                                                                            
                                                  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)