onsdag 20 april 2011

Massagedag

Idag var jag och Ville på babymassage. Nästa vecka är det Andreas tur igen.
Ville njuter av massagen och det var en mysig stund. Idag masserade jag Villes fötter, ben, rumpa, mage, armar, händer.
Kursen håller på 1,5 timma varje gång. 4 onsdagar träffas vi. Förutom massagen får vi lära oss varför det är bra, och vad som händer när man masserar. Massagen stimulerar barnets alla sinnen framför allt känseln eftersom huden är kroppens största sinnesorgan. Den påverkar också inre system som t.ex. immunförsvar, blodcirkulation, andning och magtarmfunktion. Helt enkelt bra för hälsan.

 Efter massagen blir Ville trött så han har haft sovdag och jag städdag. Nu skulle jag också behöva massage.....

Ville och hans pappa

1 kommentar:

  1. Vilket fint kort, Ville är verkligen såååå söt! Hoppas att ni har haft en skön påsk!

    SvaraRadera

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)