tisdag 12 april 2011

Klippdagen

Idag hårvård! Jag har varit och färgat och klippt mig på förmiddagen. I eftermiddag är det Elias och Hannes tur. Min snälla kompis med stort K tog med Ville på en långpromenad medan jag blev frisserad.
Tycker att det är roligt att höra att min blogg når ut till folk. Det är meningen. Jag vill hemskt gärna prata om det jag skriver och höra vad andra tycker.


Min frisör frågade något som många frågar. "Hur kändes det att köra själva upp till Stockholm när Ville flög ambulansflyg?"
Det gick bra, vi hade inget val. Vi fick inte plats i ambulansflyget så vi kunde inte åka med Ville. Däremot blev vi erbjudna en taxi men vi tyckte att det var skönt att ha med bilen. Då visste vi inte hur länge vi skulle få stanna.
Ville blev nedsövd och lagd i respirator innan han åkte iväg med transporten. Respiratorn är ett plaströr, så kallad tub, som förs ned i luftstrupen genom munnen eller näsan. Respiratorn blåser in luft och syrgas i lungorna och sköter på så vis andningen.
När vi såg Ville innan han skulle åka såg det ut som att han låg och sov. Våran lilla prins tyckte dessutom att han kunde använda tuben istället för napp så han låg och tuttade instinktivt på den. Det såg rofyllt ut jämfört med hur Ville såg ut när han hade det som jobbigast. Så jag var mycket nöjd och lugn med att se det. Andreas kunde till och med sova. Så lugn och trygg kände han sig. Han sov för att orka köra bil mitt i natten. Bilden av Ville tuttande på tuben hade jag på näthinnan hela vägen till Stockholm.
Den natten var det snöoväder. Så jag oroade mig för hur flygresan skulle gå. Fattas bara att planet blåser ner, tänkte jag. Men efter halva vägen fick vi ett telefonsamtal. Det var läkaren som var med i planet som ringde och berättade att resan hade gått bra.Ville låg i ett av rummen på BIVA (barnintensiven) fullt övervakad och omhändertagen av sjukhuspersonal. Det var en enorm lättnad!!!
Nu när jag fått mer distans, och tänker tillbaka på allt som hänt inser jag vad Ville och vi har gått igenom. Det är många känslor och händelser som man inte tror att man ska behöva uppleva.


Nu ska jag fixa "mellis" innan jag ska ta med mina prinsar till frisören.

                                                        
Nyfrisserade Elias och Hannes

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)