onsdag 27 april 2011

Dopplanering har börjat

Vad skönt det känns, en dag som denna, när man får många saker gjorda. Andreas är ledig och började sin och Villes dag med massage. Efter det har vi ägnat förmiddagen åt ärenden. Nu är Andreas och lämnar blod sedan blir det att åka och handla och i kväll är vi bortbjudna.


Jag har börjat planera Villes dop som blir den 28 maj. Nu går jag omkring här hemma med Ville i famnen och sjunger "du vet väl om att du är värdefull, att du är viktig här och nu, att du är älskad för din egen skull för ingen annan är som du....". Jag blir tårögd när jag sjunger den för Ville och han tittar oförstående på mig.
Det är en bra doppsalm. Den psalmen sjöng vi på Hannes dop.

1 kommentar:

  1. Ja Ulrika visst är det en fin psalm, den säger allt och jag brukar själv gå och sjunga den till mina barn. Hade inte hört den innan jag började jobba inom kyrkan, men är helt klart en sång som framkallar känslotårar, särskilt när jag såg ditt fina bildspel till. Stor kram

    SvaraRadera

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)