onsdag 15 februari 2012

Ortoptistbesök och nytt Villepåhitt

Idag var vi då i Västervik och Ville var på sitt första besök hos en ortoptist. Inte ögonläkaren, som jag trodde. En ortoptist arbetar tillsammans med läkare och undersöker, diagnostiserar och behandlar barn med glasögonbehov p.g.a exempelvis ögonbesvär. I Villes fall handlar det om hans nystagmus (ögondarr). Hans ögon darrar fortfarande och ortoptisten misstänker också att Ville har ett synfel på höger öga, så en ny undersökning väntar. Det är så skönt att han blir noga undersökt! Jag tror att Ville kommer att behöva glasögon och jag är positivt inställd till det, tänker att jag vill att han ska få dom hjälpmedlen han behöver för att fortsätta utvecklas bra. Ja, vi får väl se vad ögonläkaren säger...

Ikväll har Hannes varit på fotbollsträning med Andreas, som är tränare för laget.
Elias var hemma med Ville och mig ikväll. Han var trött och laddar för maskeraddiscot med klassen som är i morgon kväll.
Ville har ägnat kvällen åt nytt bus och påhitt...

Han fick för sig att riva ut alla våtservetter ur förpackningen. Många blev det och kanske finns det flera, undrar Ville?





Nöjd Ville, som lyckats riva ut alla...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)