måndag 20 februari 2012

BusVille...

Efter att Elias och Hannes vaknat åkte Ville och jag en sväng till Öppna Förskolan. Storebröderna tycker att det är mysigt att vara ensamma hemma. I morse fixade dom frukost själva och hade plockat undan och gjort fint i köket efter sig.
Ville och jag hade det trevligt på ÖF men tyvärr blev det ingen sångstund idag. Båda fröknarna var borta så vi föräldrar och barn fick klara oss själva. Det var ingen som tog initiativ till sångstund så det blev lek på golvet istället. Är härligt att se Ville med dom andra barnen, han söker kontakt, skrattar mycket och har dragkamp om leksaker med dom andra barnen.

Efter ÖF åkte vi till vårdcentralen och lämnade Villes urinprov. Han sov gott när vi var där så faster I, som jobbar där, fick träffa en sovande Ville idag.

Hem och gjorde lunch sedan åkte barnen och jag till Hjortberget (skid/pulkabacken).

Hem igen och sedan försvann Elias och Hannes till sina kusiner.

Ville och jag lade oss på golvet och busade, efter ett tag tröttnade han på mig och gav sig ut på jakt efter sladdar. Gäller verkligen att hålla koll på lilla Ville nuförtiden.
Häromdagen låg datorn på laddning på bordet, och vem var där och drog i sladdarna? Vem gillar att dra i fönsterlampsladdarna? Jo, Ville!

Busungen försökte också tömma ett nytt paket våtservetter. Jag skrattade i smyg när jag kom på honom. Han hade redan hunnit slänga ut, för det är precis vad han gör, några servetter och när jag fick syn på honom ökade han tempot bara för att hinna slänga ut så många som möjligt innan jag fick stopp på honom, hihi det var roligt att se honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)