söndag 19 februari 2012

Lördagsmiddag

Igår kväll hade vi familjen T på besök. Vi bjöd på kycklingfilé, fläskfilé och min favorit "snabbgratäng". Gratängen är enkel, jag klyftar potatis och lägger i en långpanna, sedan lägger jag oliver, gorgonzola ost, färsk timjan, strör salt och peppar på, häller på grädde och lite mjölk och sedan in i ugnen och gratinerar. Gott!
Till dessert gjorde Andreas sin favoritefterrätt Gino, chokladgratinerad frukt/bärsallad, med vaniljglass till. Också gott!
Det var uppskattat av våra middagsgäster. Vi hade en trevlig kväll med mycket prat och spotify.

Idag har Elias och Hannes tränat innebandy och dom är nu och leker på olika håll. Själva tar vi det lugnt, Andreas leker med Ville på golvet just nu. Andreas laddar för källarstädningen som han snart ska påbörja. Det ser ut som skrutt där nere, saker överallt. Jag erbjöd mig just att hjälpa till och hjälpen mottogs på ett villkor, att jag inte blir irriterad. Ska verkligen försöka!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)