tisdag 31 maj 2011

I morgon är en annan dag

Idag har jag/vi hunnit med mycket!
Ville och jag började dagen med ett besök på ABF där mamma håller i en datakurs för pensionärer. Mamma bad mig komma till ett kurstillfälle och berätta vad Facebook, Twitter och Blogg är.
Det gick bra och jag hoppas att dom blev lite klokare.
Jag blev bjuden på fika och Ville fick mat sedan bar det av till tandläkaren.

Efter att under dom senare åren dragit ut några visdomständer måste jag erkänna att jag inte är förtjust i att gå till tandläkaren. Idag visade det sig att jag hade ett hål. Jag har tandvårdsförsäkring, det betyder att jag betalar en bestämd summa per år och får "fri"tandvård (kosmetisk tandvård ingår ej). Så jag berättade nöjt för Andreas "det var bra, jag får ju i alla fall valuta för pengarna" Han bara skakade på huvudet. Kanske inte var den smartaste kommentaren... 

Vi hann med ett besök på min fasters jobb innan det var dags att gå hem och äta.

Efter maten hämtade vi Elias och Hannes och åkte hem till L och barnen. Det blev en promenad till lekplatsen med medtagen fika. Min nyfunna vän hade jag nog inte träffat om inte Ville hade haft DS. Jag är så glad att få lära känna henne och hennes familj.

Nu i kväll har jag och Kompis varit och sprungit. Det var en skön avslutning på dagen.

I morgon är en annan dag. Vi får se vad den har att erbjuda. Jag vet att kvällen ska jag tillbringa med mina tjejkompisar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)