fredag 3 juni 2011

Äntligen sommar!

Ville har blivit jätteduktig på att vända sig om. Det är ibland en kamp att sätta på honom blöjan. Han är bättre på att vända sig från rygg till mage än mage till rygg vilket slutar med att han blir arg ibland och då får vi hjälpa honom.

Idag jobbar Andreas sedan är han ledig några dagar till.

Idag ska mina killar och jag åka och träffa min jobbarkompis. Det ska bli roligt. Jag saknar mina jobbarkompisar. Det är inte konstigt med tanke på hur mycket jag träffar dom när jag jobbar och inte är mammaledig eller har semester. Som det ser ut nu kommer jag att vara mammaledig till augusti nästa år. Det känns bra, jag vill ta vara på denna tid som inte kommer tillbaka.  

Är vädret lika bra i morgon så åker vi nog en sväng till stranden. Elias och Hannes har längtat efter det länge nu.
Hannes är nöjd och förvissar sig om att i år kommer  han inte att behöva armpuffar när vi är och badar. Han har varit jätteduktig på simmskolan senaste året och simmar bra.
Det är skillnad på att simma i badhuset och i havet så jag får hålla ett öga på mina killar.
Elias har redan badat i år! Han och några kompisar fick ett fotouppdrag för tidningen Lagerbladet. Fotografen fotade killarna när dom badade i Fårbosjön. Så nu väntar vi med spänning på nästa nummer av Lagerbladet (i juli). 

1 kommentar:

  1. Hoppas att ni får en fin dag imorgon vid stranden. Det kan väl inte vara många grader i vattnet om ni inte ska till en insjö!

    Härligt att Ville är så duktig på att vända sig, kan se er framför mig när ni kämpar med blöjan!!

    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)