tisdag 10 maj 2011

Till VS idag igen

Gårdagen slutade bra, tack och lov.
Redan när Andreas och barnen kom till VS hade Hannes mindre ont i knäet. Vi och sjukvårdrådgivningen var oroliga att  Hannes ledband i knäet var skadat. Men det var det inte. Idag går han som vanligt igen, lite öm bara.
Ville är också okej. I går kväll fick han inhalera adrenalin som gör att slemmet lossnar lättare. Han hostar fortfarande men har ingen feber och hans allmäntillstånd är bra. En vanlig förkylning helt enkelt.

Vi har varit på VS med Ville idag igen. Där träffade vi ögonläkaren. Läkaren undersökte linserna, näthinnorna, synnerverna, reflexerna i pupilerna m.m och allt såg normalt ut. Hon tittade också på Villes nystagmus och tyckte att det inte var något onormalt. Ögonen vibrerar ibland för att ögonen inte kan fixera i sidled, det är inte ovanligt att ögonen gör det i hans ålder Vi tycker att det har blivit mycket bättre och läkaren trodde att det skulle försvinna helt. Synundersökning är också en del av vårdprogrammet för barn med DS så Ville kommer att bli kallad igen.

Efter läkarbesöket gick Ville och jag till barnvårdavdelningen, där Ville har varit inlagd flera gånger, och hälsade på. Sköterskan som jag fick allra bäst kontakt med jobbade idag. Hon blev jätteglad att se Ville och mig. Jag blev också jätteglad.
Det var hon som pratade och var hos mig den kvällen när Ville låg på IVA (intensiven) innan vi åkte till Stockholm.
Det var hon som var i sjukhusrummet hos mig och Ville på natten efter att vi hade fått veta att kromosomprovet skulle tas.
Hon var även med på läkarbesöket när vi fick provsvaret att Ville har DS.
Vi har pratat mycket och jag är så glad att det finns sådana stöttande, omtänksamma, genomtrevliga personer som hon, och att jag träffade henne när jag verkligen behövde någon som hon att prata med.
Hon hjälpte mig med alla mina tankar när det var som jobbigast.




2 kommentarer:

  1. petra linnsand11 maj 2011 kl. 10:37

    Hej
    Jag följer med stor glädje din blogg. Du skriver så otroligt fint och varmt om dina fina killar. Jag blir alldeles varm i hjärtat. Hoppas att Hannes och Ville kryar på dig.
    Så söt han är lille Ville.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  2. Tack Petra och alla som har skrivit kommentarer!
    Fortsätt gärna, jag blir så glad när jag läser det ni skriver. Kram på er också!

    SvaraRadera

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)