fredag 6 maj 2011

Stockholmsdag

Bilresan gick jättebra! Jag har 3 underbara killar som vet när det är läge att vara duktiga och hjälpsamma. Jag stannade en gång för att ge Ville mat. Under tiden uppsökte Elias och Hannes toaletten och efter det köpte dom var sin korv. 5 timmar tog bilresan igår p.g.a vägararbete i Norrköping. Ville sov stor del av tiden och när han var vaken blev han uppmärksammad av storebröderna. Han var nöjd hela resan.
Jag fick tid till att sitta i egna tankar medan jag körde. Ibland känns det jobbigt att tänka tillbaka på allt som har hänt för då påminns jag att livet och allt som man planerar för är inte självklart hur gärna man än önskar det. Så igår när jag satt i bilen höll jag hårt i ratten samtidigt som jag tänkte att även att jag är försiktig och gör vad jag tycker känns rätt kanske det är någon eller något som sätter käppar i hjulet för det. Jobbig tanke.

Idag har vi gjort Stockholm på våra barns sätt. Vi började med att åka tunnelbana till Slussen. Hannes var lite besviken för att vi fick åka ett gammalt tåg. Vi gick till den omtyckta lekplatsen vid Medborgarplatsen där det blev klättring (Hannes) och bandyspel (Elias). Sedan blev det lunch på Burger King (Medborgarplatsen). Vi promenerade till Ringens köpcenter och var inne i alla sportaffärer Elias såg, plus en skateboardaffär. Vi åkte tunnelbana till Gamla stan och promenerade och var inne i en "glassaffär", godisaffär och tv/dataspelaffär. Sedan tog vi tunnelbanan hem och nu är Andreas, Elias och Hannes på lekplatsen. Elias åker på sin medtagna inlines. Nu är det snart matdags och barnen har beställt tacos.




Imorgon ska vi försöka boka biljetter så vi kan se Stockholm uppe från toppen av Globen, 130 meter över havet. Man åker i glasgondoler på utsidan av Globen. Barnen har åkt med sin morfar runt Globen tidigare och nu vill dom ha med oss, eller en av oss. Någon måste ta hand om Ville och jag har redan anmält mig frivillig!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)