söndag 8 maj 2011

Hemma igen

Igår blev det en resa på utsidan av Globen för 3 av oss i familjen. Efter åkturen var det nöjda killar som intog lunch i Globen city.
Vi hade en relativt lugn Stockholmsvistelse. Det är skönt att ha tillgång till mammas och pappas lägenhet. Jag känner mig inte stressad av att vi ska hinna med att göra många olika saker. Barnen är nöjda med att gå till lekplatser, åka tunnelbana, äta och fika ute....Någon aktivitet och lite shopping brukar det bli varje gång vi är i Stockholm. Hemresan gick också bra. Andreas, som var på kurs i Stockholm och åkte dit redan i tisdags, var med oss hem så jag behövde inte köra.





Igår fick Ville sin första förkylning efter RS-infektionen. Han har varit helt frisk i 8 veckor, det är vi jätteglada för. Igår kväll när vi skulle sova var jag orolig. Då hostade han och lät rosslig. Vi somnade och vaknade inte förrän strax innan klockan 8 i morse. Hannes väckte oss. Ville sov över sitt morgonmål som brukar vara mellan klockan 5-6. Jag var orolig att han var sämre. Men han var pigg och glad och är det fortfarande så jag hoppas att det inte blir värre.

På tisdag ska vi till Västerviks sjukhus, VS. Ville ska till ögonläkaren för en synundersökning och bedömning av hans nystagmus, ögonen vibrerar när han tittar i sidled. Jag tycker att det har blivit bättre.
Vi får se vad läkaren säger.





    





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)