söndag 22 maj 2011

Helgen som varit

Fotboll stod på vårat schema igår. Elias och hans lagkompisar i OAIK spelade 3 matcher, s.k.poolspel. Fint väder resulterade i att hela familjen var vid fotbollsplanen halva dagen.
På kvällen hade vi besök av vänner. Ville var extra förtjust för han får mycket uppmärksamhet av flickan i familjen. Hon är 12 år och helt underbar med Ville. Hon fixar allt (matning, påklädning, promenader i vagnen, mys) utom blöjbyten för det tycker inte jag att hon ska behöva göra. Vid närmare eftertanke kanske hon själv ska få bestämma det nästa gång.
Elias och den jämnåriga killlen i familjen åkte inlines stor del av kvällen och Hannes servade dom med godsaker och dricka från sitt traktorsläp.
Efter att varit ute sent i går kväll har Hannes 2 stor "bulor" i pannan, plus några små. Myggen har kommit! 

Elias på fotbollsplanen
Elias är nöjd efter vinst

                               


















I morse var K och jag ute och sprang ett varv på slingan.
Efter det tog jag med mig min familj och åkte till Kalmar. Alla som känner mig vet att jag tycker om att gå i affärer. Men jag "plågar" inte mina barn med shopping för när dom är med är det mest på deras villkor. Jag har lärt mig att det måste bli så om man inte vill bli osams med dom. Elias tycker att det är roligare att gå i affärer än Hannes. Jag och K hävdar att det har med tidig (väldigt tidig) uppfostran att göra. Elias och K:s dotter fick ofta följa med på shopping när dom var små.
Lilla Ville är jättelugn och sover mest, än så länge...
Barnen var trötta när vi åkte hem och sa inte så mycket. När vi svängde av in mot Oskarshamn sa Hannes "är vi hemma i Sverige nu?". Han rör ihop det ibland, våran Hannes.

Hannes hejjar på OAIK (och AC Milan) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)