måndag 2 maj 2011

Nu är vi världsföräldrar

Igår blev Andreas och jag världsföräldrar. Vi tittade på Humorgalan-För varenda unge i går kväll. Vi har sagt många gånger att vi ska bli faddrar eller världsföräldrar när vi har tittat på olika galor på TV. Igår var Kristin Kaspersson programledare och när hon tittade rakt in i kameran och sa "ni som bara har pratat om, eller tänkt, att bli världsföräldrar bli det idag, vänta inte längre". Vi bestämde oss och ringde med en gång.
Det finns så många barn som lever i fattigdom, och föräldrar som ser sina barn svårt sjuka  p.g.a. saknaden av, för oss något så självklart som, rent vatten och mat för dagen. Även malaria är en orsak.
Jag tänker att vart vi än bor i världen och under vilka förhållande vi än lever så är känslan densamma hos alla föräldrar när man ser sitt barn svårt sjukt eller undernärt. I värsta fall förlorar sitt barn. Det önskar jag att ingen skulle behöva uppleva.
Ett månadsbidrag på 100 kr känns som det minsta vi kan bidra med för alla behövande.
Jag får dåligt samvete när jag tänker på att mitt största problem för dagen är att hitta dopkläder till familjen.
Det kan man verkligen kalla i-landsproblem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)