fredag 20 maj 2011

Baklängespromenad

Igår var en trevlig dag när Ville och jag fick besök av mammor och barn. Det glädjer mig igen att se att barn med DS är som alla barn i övrigt. Inte för att jag har trott något annat, inte efter att vi fick reda på att Ville har DS och efter att jag läst om DS och framför allt inte efter att ha träffat mina nya små kompisar. Innan visste jag inte så mycket.

Jag håller med och blir glad när en vän till oss sa att "Ville kommer att berika era liv och även vårat".
Det blir många nya möten, upplevelser och mycket ny kunskap som vi inte skulle ha fått om inte Ville hade haft DS. Just nu känns allt positivt, men det kommer säkert att komma motgångar precis som med mycket annat.

Den konstigaste och mest okunniga kommentaren fick Andreas av någon på jobbet. Personen sa "han (Ville) är så liten än, det växer nog bort". Andreas svarade "det gör det inte, han har en kromosom för mycket..."
Andreas vet fortfarande inte om han förstår.

I förmiddags var Hannes, Ville och jag tillsammans med andra föräldrar och barn från Öppna Förskolan och gick en baklängespromenad. Detta för att uppmärksamma "Barnsäkerhetens dag"(som var i onsdags). D.v.s alla barns rätt att färdas säkert i bilen. Det var inte helt lätt med små barn, föräldrar och vagnar backandes genom Stadsparken. Promenaden slutade på lekplatsen med lek och medtagen fika.
I eftermiddags var L, jag och alla våra barn vid Fallebo gård och fikade och tittade på djuren. Några av oss lekte lite Star Wars.   

2 kommentarer:

  1. Hej igen!

    Mysigt vi hade i tisdags, synd bara att de kvällarna går sååååå fort!

    Vi var i Fallebo i onsdags för jag missade att det stod fredag på skylten. Var det mycket folk och vet du om det är varje fredag eller om det bara var denna fredag!!

    Vilken kommentar att DS växer bort, undrar på vilken planet den personen är född???

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, det var en del folk. Gamla som unga. Jag tror att det är fika varje fredag. Det var 2 "gubbar" som stod i ladan och såld Findus kanelbullar och Gille havrekakor m.m. Allt kostade 10kr/st. Fikan var en liten besvikelse men barnen var nöjda och det var huvudsaken :-).

    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)