måndag 9 maj 2011

Till VS redan i kväll

Vi har haft en lugn och skön dag. Njutit av vårsolen!

När Andreas kom hem från jobbet grillade vi. Efter maten sprang barnen ut och lekte, efter ett tag kom Elias springande och sa att Hannes hade gjort sig illa i benet när han hoppade studsmatta hos en av våra grannar. Andreas hämtade hem Hannes sedan skjutsade Andreas Elias till fotbollsträningen.
Jag pysslade om Hannes i soffan, han hade jätteont. Han berättade att det lät i knäet när han ramlade. Andreas ringde sjukvårdsrådgivningen och dom sa att benet måste undersökas på sjukhuset i Västervik. Eftersom jag är orolig för Ville och hans förkylning ringde vi upp sjukvårdsrådgivningen igen. Ville var också välkommen för en undersökning. Så nu är Andreas på väg med Hannes och Ville till Västervik.
Det känns skönt att dom blir undersökta.
Jag undrar om Ville har fått förkylningsastma till följd av RS-infektionen.
Hannes var knappt 2 år när han blev dålig i RS-virus, även han fick lunginflammation. Det är en händelse jag heller aldrig kommer att glömma. Hannes var jättedålig och jag åkte akut med honom till Västerviks sjukhus på julaftonskvällen.
Jag åkte själv för att vi ville att Elias skulle få en bra julafton med så många av oss som möjligt på plats hemma hos mormor och morfar. Han älskar julafton,"den bästa dagen på året" brukar han säga.
Redan på kvällen hade läkarna, efter provtagning och lungröntgen, konstaterat att Hannes hade RS-infektion och lunginflammation. Vi stannde kvar på sjukhuset i 5 dygn. Sjukdomen utlöste förkylningsastma. Nu, 3 år senare, är förkylningsastman mycket bättre men vi har fortfarande medicin som Hannes får inhalera varje gång han är förkyld.
Vi har dåliga erfarenheter av RS-infektioner!
Nu väntar jag på att Andreas ska ringa och berätta hur det går för mellanprinsen och lillprinsen.

1 kommentar:

  1. Jag håller tummarna för att det går bra för mellan- och lillprinsen! Var det en studsmatta utan skyddsnät? Ella var borta i Orrängen och lekte i söndags och då såg jag att kompisen hade en studsmatta utan skydsnät. Jag bad att hon inte skulle hoppa, det är ju lätt att det händer något, speciellt om de hoppar mer än en i taget! Hoppas att resten av familjen kommer hem snart igen!! Kram

    SvaraRadera

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)