söndag 18 december 2011

Ville pigg lagom till Elias födelsedagskalas

Äntligen är Ville pigg och sig själv igen. Det märktes med en gång i morse, han "pratade" och skrattade och var nöjd. En vecka var han sjuk. Han blev pigg lagom till storebror Elias 9-årskalas som vi har haft idag.
Egentligen fyller han inte förrän på tisdag men släkten brukar alltid fira honom helgen innan hans födelsedag. Själva firar vi honom på hans fördelsedag också.
Han var så nöjd över alla fina presenter han fick. Han sa till mig ikväll, "mamma, det märks ju att jag är 9 år nu för nu får jag kläder och pengar, sådant som jag önskar mig". Han har nog glömt bort hur det var för några år sedan när han inte tyckte att det var lika roligt med mjuka presenter och pengar. Han har blivit stor, vår lilla Elias.
I morgon ska Elias, Hannes, Ville och deras kusiner till sin mormor för att bygga och dekorera det årliga pepparkakshuset. Känner jag morfar rätt så är extra takpannor (nonstop-choklad) till huset köpta, för dom brukar ju ha en tendens att försvinna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)