tisdag 13 december 2011

Luciadagen

Dagen började tidigt idag trots det var Ville en glad kille med snorig näsa och lite feber. När jag tar fram kameran smilar han upp sig så här mycket...





Kl.07 åkte vi hemifrån. Först lämnade vi Ville hos hans mormor (morfar jobbade) och sedan åkte vi till Hannes dagis.
Vi fick se ett jättefint luciatåg och barnen var såå duktiga.
Hannes gick in för uppgiften och var jättekoncentrerad när han gjorde rörelserna till sångerna dom sjöng.
Efter att luciatåget hade sjungit igenom sin repertoar fikade vi goda lussebullar och pepparkakor som barnen själva hade bakat, efter att noga spritat sina händer var fröknarna noga med att påpeka.
Jag kom på att det var det sista luciatåget på avd. Bofinken vi såg, det kändes lite vemodigt. Nästa år går Hannes i förskoleklass och Ville börjar på en annan avdelning. På Bofinken har både Elias och Hannes gått, så sammanlagt blir det 7 år.

Så här koncentrerad var Hannes under sångstunden...

...och så här glad var han efter sångstunden


Efter lunch kom Villes farfar hem till oss och var barnvakt till Ville medan Andreas, jag och Hannes åkte till Elias luciafirande. Elias sjunger i skolkören och det var kören som utgjorde luciatåget och bjöd på stämningsfull sång. Det var också jättefint framfört av duktiga killar och tjejer! Elias såg jättenöjd ut när vi gick fram och hälsade på honom efteråt. Om det var för att ett lyckat luciaframträdande var över eller om det berodde på klubban han satt och smaskade på (belöningen från körledarna) vet jag inte...

Tomtefina Elias...

...med klubba som en liten belöning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)