fredag 30 december 2011

Kalmar igår, hemma idag

Efter en lugn gårdagsmorgon, där vissa i familjen hade sovmorgon, kom vi iväg till Kalmar.
Det blev en sväng till Ikea där vi åt lunch och handlade lite. Första gången Ville åt Ikeaköttbullar med mos till. Det gillade han verkligen!
Efter Ikea åkte vi in till stan. Jag var på jakt efter ett par skor och när jakten intensifierade gav några av familjemedlemmarna upp och tog en fikapaus. Det var bara en sovande Ville som följde med mig. Jakten var lyckad och tog inte alls så lång tid.
Gårdagskvällen var lugn och skön. Elias som har köpt en egen dator, för pengar han önskat sig i födelsedagspresent och julklapp, var fullt upptagen med att skriva dagbok i sin datorn. Hannes och Ville busade på golvet. Alla var trötta, det blev en tidig kväll för barnen.

Idag ringde vi sjukvårdsupplysningen. Både Andreas och jag har reagerat på att Villes kiss luktar illa och har så gjort ett par dagar. Vi blev uppmande att ta kontakt med hälsocentralen och boka ett läkarbesök för att göra en urinodling. Man kan ha urinvägsinfektion utan att ha feber, feber har inte Ville. Vi får svar nästa vecka och om Ville får feber under helgen ska vi ta kontakt med sjukvården.
Elias och Hannes har haft kompisar här hemma idag och Andreas har kört en sväng till soptippen.
Konstigt vad man samlar på sig...
I morgon ska vi fira nyår med familjen E. Det ska bli såå roligt!
I morgon vid den här tiden är jag nog anmäld till Midnattsloppet igen.
Nytt år, nya tag (i alla fall med träningen).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)