onsdag 14 december 2011

Ville på läkarbesök

Idag har jag varit med Ville hos läkaren. Han vaknade med över 38°C i temp. i morse.
4:e dagen med feber så vårdcentralen och jag tyckte att ett läkarbesök var bra för att ta reda på var febern kommer i från och även lyssna på Villes lungor. Jag känner mig oroad för hans lungor, vill inte att han ska få lunginflammation igen. Jag kommer att ha hans sjukdomstid, tidigare i år, i bakhuvudet för all framtid. Inget vi vill uppleva igen någonsin.
Lilla Ville var verkligen inte pigg när vi träffade läkaren. Hon undersökte honom och lungorna lät fina och i öronen såg allt bra ut. Däremot var han röd i halsen så läkaren misstänkte halsfluss. Prov togs och visade att det inte var halsfluss utan virus som härjar i hans kropp. Ja, så det är bara vänta på att det ska gå över.
Nu sover dom 2 yngsta prinsarna, den äldsta spelade just teater för sin pappa som var uppe på övervåningen. Elias låtsade trilla ur sängen och sa till sin pappa att han var trött och inte orkade gå till skolan. Han låtsades tro att det var morgon. Han kan aldrig hålla sig för skratt så någon skådespelare blir han nog aldrig, eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)