måndag 19 december 2011

Elias 9 år i morgon

I kväll, efter att vi klätt julgranen, satt jag i soffan med Elias och pratade om vad som hände för 9 år sedan. Det blev detaljrikt för jag berättade för honom att kl.23.15 den 19:e december 2002 gick fostervattnet och vi förstod att vår lilla bebis skulle komma ganska snart. Han ställde några frågor som har med barnafödande att göra. Jag satt här och mindes hur allt var. Det är minnen som är lika starka när man än plockar fram dom.
Jag skrattar lika mycket varje gång när jag tänker tillbaka på Andreas som blev helt förvirrad när det gick upp för honom att det var dags att åka till bb. Han stirrade runt och det viktigaste för honom var att sätta på motorvärmaren i bilen.  Han sprang runt i huset och var superstressad, stackaren. Alla är vi olika, det var nog det sista jag tänkte på just då...
I morgon bitti kl.05.24 är det exakt 9 år sedan Elias föddes. Då ligger förhoppningsvis hela familjen och sover innan det är dags för sång och frukost på sängen för födelsedagsbarnet.

Elias 8 månader gammal

Elias 9 månader gammal

Vi har inga digitala bilder från när Elias var nyfödd. Nymodigheter. Vi måste ta oss tid att scanna in bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)