tisdag 27 december 2011

Ville 11 månader

Våran Ville fortsätter att vara en oftast nöjd och glad kille!
Han har ett charmigt leende som gör alla såå glada! Ofta när vi tar fram kameran nuför tiden avfyrar han många leende. Lite skillnad mot när han var mindre, då var det svårt att få med hans leende på bild.
Villes 2 framtänder i underkäken ser vi mer och mer av. Jag tycker att dom växer ut ganska sakta. Jag kommer inte ihåg att det tog så här lång tid för dom första tänderna att växa fram. En av Villes framtänder i överkäken har brutit igenom och den andra framtanden är på väg.
När Ville busar med oss eller storebröderna gömmer han sitt huvud och tittar inte fram förrän vi frågar "var är Ville"?
Han tycker om att klappa händerna och det gör han ofta när han är glad. Han får också till vinkningar.
Jag vill gärna tro att det är tecknet för "bra" Ville gör medvetet ibland. Han sätter handen för munnen och slänger ut med handen, precis som jag gör när jag berömmer honom med ordet och tecknet "bra"och det gör jag ofta!
Nu har jag trott ett tag att Ville ska börja att krypa. Han för fram benen men lägger sig eller slänger sig fram när det kommer till att flytta armarna. Nu är det 2,5 månader sedan Ville kom upp i krypställning för första gången. Han ålar sig hellre bakåt än framåt och ofta hittar vi Ville liggande med kroppen under soffan, bara hans nacke och huvud tittar fram.
Ville tränar balansen bra för han tycker verkligen om att stå i soffan och hålla sig i ryggstödet eller på golvet och hålla sig i soffbordet. Han är stadig och tycker om att ta en liten promenad tillsammans med någon vuxen som han kan hålla i händerna.
Dom senaste veckorna har Ville börjat ljuda mycket. Han har varit ganska tyst tidigare men "pratar" mer nu.
Ja, jag kan fortsätta och skryta om våran lilla Ville i det oändliga för han är så duktig!

Ville har roligt!



Bra

2 kommentarer:

  1. Vad duktig han är, eran ville! =) tycker inte (såhär av vad du skriver iaf) att han verkar så långt "efter" något annat barn.. Visst, han börjar väl kanske inte gå vid ett år, men det är det ju långt ifrån alla som gör.. ;) men just vinka o klappa o sådant börjar de äl med typ i den där åldern? eller?? man minns ju tydligen inte alltför mycket av småbarnstiden..;) haha! söt som socker e han iaf, o duktig! =)

    SvaraRadera
  2. Tack Nettan! Ja, han är duktig våran lilla sockertopp. :-)Jag minns inte heller riktigt när Elias och Hannes började lära sig saker som att t.ex. klappa händerna. Jag tycker bara att det är så skönt att se alla saker Ville lär sig, stora som små. Skillnaden mot storebröderna är att man tittar extra efter framsteg i utvecklingen och ibland glömmer jag bort att han faktiskt inte är så gammal. Det tror jag delvis beror på att vi tränar mera med Ville (ex. genom Karlstadmodellen och egna övningar). Träningen gör ju att man blir mera fokuserad på utvecklingen. Nu tränar vi inte överdrivet mycket med Ville så jag blir så glad att han verkar lära sig ganska fort i nuläget.
    Jag såg din fina lilla tjej på bild, vilken goding!:-) Kram

    SvaraRadera

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)