torsdag 8 december 2011

Dagens besök hos öronläkaren

I dag hade Ville tid hos öronläkaren redan kl.8.45. Jag var lite osäker på vad besöket handlade om och det var visst läkaren också...
Jag hade inte förstått att det var 2 besök hos öronläkaren, som ingår i vårdprogrammet, innan Ville fyller 1 år. Så detta vad det 2:a och sista besöket.
Läkaren tittade i Villes öron om det fanns eventuell vätska bakom trumhinnorna, vilket kan ge nedsatt hörsel, men det såg fint ut. Han tittade även i halsen och upp i näsan.
Läkarbesöket var klart efter 10 minuter och allt såg bra ut.

Ville och jag åkte hissen ner och gick bort till sjukhusbassängen där våra badkompisar plaskade  förfullt i vattnet.
Vi satte oss vid bassängen (finns bord och stolar ) och tittade på samtidigt som Ville åt mellanmål.
När dom hade "sång-/plasksamling" hängde Ville och jag med från torra land, gick jättebra det också. Efter badet var det dags för torsdagsfika i sjukhuscafeterian, det ville vi ju inte missa. Dom har jättegoda räksmörgåsar som jag inte kan motstå. Ville somnade i vagnen och sov hela fikastunden.
Nu är det uppehåll från badet i 1 månad.

I morgon har vi inte så mycket inplanerat, vi får se vad som händer...

Lördagen ser jag fram emot jättemycket! Då är vi hembjudna till en av ds-familjerna för julgranshuggning, dom har egen skogsmark så ingen behöver vara orolig att vi ska tjuva, och så blir det lite julmat och "teckenkurs". Dom andra 2 ds-familjerna kommer också så vi blir ett stort gäng, 8 vuxna och 9 barn. Det ska bli roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)