fredag 23 september 2011

Ville, nu exakt 8 månader och 8 timmar gammal!


Ville har sovit hela förmiddagen i sin "nygamla" barnvagn. Ville, Hannes och jag har varit på Temalekplatsen med mamma N och 2 av hennes barn. Vi fikade medans våra "mellanbarn"lekte.
Elias och N:s stora kille var i skolan. Det blåste kallt så det var verkligen gott med varmt kaffe. Jag är inne i ytterligare en kaffeperiod i mitt liv sedan några månader tillbaka. Denna gång kanske jag blir fast i kaffeträsket.
Efter lekplatsen tog vi en promenad till stan, vi hade några ärenden. Vi avslutade med en korv som alltid när Hannes, Ville och jag gör stan på fredagar.
Nu är vi hemkomna och det är Elias också. Eftermiddagen blir lugn. I kväll ska jag gå ut och äta med mina jobbarkompisar. Det ska bli roligt att träffa alla! Jag har inte varit och hälsat på på jobbet sedan innan sommaren. Det är lite svårt eftersom dom har lunch mellan kl.13-14 på dagarna, det är den tiden dom har tid för besök, och Hannes har dagistid tid 13.30.
Ska inte bara skylla på det för barnvakt till Hannes går ju att ordna, jag har helt enkelt inte tagit mig tid.
I morgon ska jag och Elias ha en dag tillsammans, själva!
Ska bli mysigt och han blev så glad när jag sa att det bara är han och jag i morgon. 
Jag frågade Elias  vad han vill göra på "våran" dag?
"Åka till Kalmar, äta på MAX och gå på "Spy kids" på bio!" svarade han snabbt. "Självklart!" svarade jag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)