lördag 3 september 2011

Man lär så länge man lever...

Ville väckte mig strax innan kl.6 i morse. Han var lite missnöjd men så fort han har fått sin välling blir han glad och då får man ett stort morgonleende. Jag lade över honom i våran säng och efter lite mys så somnade Ville och jag om.
Han har börjat att tycka om att sova på mage nu och det är ju jättebra eftersom han tidigare var missnöjd i magläge och vi ofta fick hjälpa honom över till ryggläge.
Läggningarna på kvällarna går bra. Vissa kvällar tar det lite längre tid för honom att somna men så är det ju för alla. Dom flesta kvällarna går det snabbare, då säger vi god natt och han somnar ganska omgående.
Nu har Ville även "smörgåsråndebuterat" och han gillar det! Det är bra för Ville har något att sysselsätta sig med vid matbordet när vi andra äter.

Just nu är Andreas med storebrossorna på stan, i någon affär, och har en lektion i hur man läser av varors pris när det står exempelvis prisgrupp 5 på en vara. I går gick Elias och hans kompis till affären. Dom var snälla och skulle se ifall det fanns någon krondill att köpa till kräftlagen jag skulle koka. Som tack för hjälpen fick dom 10 kr var att handla för. Elias kom hem och visade upp 2 kulpåsar men var lite konfunderad. "Mamma, påsarna kostar ju bara 5 kr styck men jag fick inte så mycket pengar kvar" (betalade med en hundralapp). Förklaringen var att på kulpåsarna stod det prisgrupp 5. Inte så lätt att veta.

I kväll är det dags för våran årliga kräftskiva med mamma, pappa, min syster, hennes man och kusinerna. Gott med kräftor, janssons och allt som hör till. Det ska bli trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)