torsdag 22 september 2011

Vagnar, bad och tandläkarbesök

Ibland blir jag trött på mig själv.
Jag ska göra en lång historia kort.
Vi har en jättefin, modern barnvagn, Brio Sing, som jag valde ut och vi köpte den begagnad innan Ville föddes, men...
Vagnen är en shoppingvagn, inget annat!
-Grusvägar och kullerstenbelagda gator får man hålla sig borta från annars riskerar Ville att få hjärnskakning av den hårda, studsiga vagnen eftersom det inte är några lufthjul på.
- Inget riktigt liggläge i vagnen så Ville halvsitter sovandes i vagnen.
- Suffletten skyddar inget alls mot solen och blåsten.
- Bred hjulbas som gör att inte vagnen går in genom vissa dörrposter och vissa hissar m.m.
Lite typiskt mig att titta på utseende före funktion.

Så fick vi erbjudande om att köpa en begagnad rejäl Emmaljunga (-04) för en billig penning. Den är i bra skick för att vara så gammal men den var solblekt och jag tvekade p.g.a det. Än en gång utseendet före funktion.
Jag satte mig vid datorn och letade tips om det går att själv färga barnvagnstyg, och det gör det.
Vi köpte vagnen, jag beställde färg, fick hem färgen igår och jag satt i gång att "måla". Vid midnatt var jag färdig eller rättare sagt så tog färgen slut. 
Reultatet var väl inte det bästa men något som är bra är att jag tycker att det inte spel någon roll idag! Den fungerar ju. Tänk om jag hade kommit på det tidigare.

Till något helt annat...
Idag har Ville och jag varit och badat igen. Det märks att Ville blir mer och mer vattenvan.
När vi alla  hade sjungit och plaskat tillsammans satte jag Ville i en "flytring" med hål för benen (hoppas att ni förstår). Ville blev supernöjd och började genast att trampa vatten och både han och jag upptäckte till vår förtjusning att Ville tog sig fram i vattnet sakta men säkert. Det var jätteroligt att se.
Idag blev det varken fika eller sovstund efter badet för min del. Ville däremot fick mellanmål och sömn och det behövde han verkligen efter 1 timma i det varma vattnet. Elias hade en tandläkartid så efter badet hämtade jag honom i skolan och vi åkte iväg till tandläkaren. Det var en vanlig undersökning. Elias tycker att det är obehagligt att röntga tänderna. Hans tunga kämpar för att putta ut röntgenplåtarna, som gör lite ont, så tillslut fick tandläkaren lägga på bedövningssalva under tungan och då gick det mycket bättre. Elias hade inga hål och fick mycket beröm för sina tänder.
Elias och jag är inte så mycket själva nu för tiden (Ville var med men sov) så jag bestämde att han och jag ska hitta på något tillsammans nu i helgen. Jag saknar ensamtid med min äldsta prins.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)