söndag 25 september 2011

Elias och min dag

Elias och min dag igår var jättemysig!
Tiden bara rullar på med skola/dagis, kompisar och idrott för dom 2 äldsta prinsarna, det är lätt att glömma den viktiga egentiden jag så gärna vill ge dom.
Elias och jag åkte till Kalmar och började med att luncha på MAX. Dom har fantastiskt goda hamburgare. Jättedumt att dom inte har lock till muggarna fick jag erfara i går när min mugg med 0,5l coca cola gled rakt över brickan och ner på bordet. Jättebra att vi befann oss på en restaurang med bra service, genast kom en trevlig tjej och började torka.
När vi satt och åt kom 2 barnfamiljer in på restaurangen, Elias tittade när dom parkerade barnvagnarna och sa " jag är så van att hålla koll på en barnvagn men det behöver jag ju inte idag". Jag fick lite dåligt samvete. Ofta när vi är ut och äter och jag/Andreas beställer och hämtar mat ber vi Elias och Hannes att titta till sin lillebror i vagnen. Jag hann inte tänka så mycket mer på det förrän Elias sedan sa "jag saknar Ville!" 

Elias på shopping 

Elias på MAX




















När vi var mätta åkte vi och hämtade dom förbeställda biobiljetterna och sedan gick vi på stan. Elias har blivit klädintresserad på senare tid så det var jätteroligt att gå med honom i affärer.
Tillslut var det dags för bio. "Spy Kids" var en bra film med mycket action. Elias tyckte att det var en av dom bästa filmer han har sett.
En mycket lyckad dag!
När vi kom hem var det fullt ös! Hannes hade pyjamasparty med 4 kompisar. Dom höll till på nedervåningen i huset. Lek, pizza och som avslutning blev det film med tillbehör (popcorn, chips och godis) på madrasser som Andreas hade lagt ut på golvet framför tv:n. Killarna hade jätteroligt och mysigt. Vi andra höll till på övervåningen. Vi blev påminda om hur vi hade det när vi renoverade  nedervåningen i vintras. Lördagsmys i dubbelsängen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)