torsdag 29 september 2011

Klant mamma och bus Ville

Idag har varit baddag igen. Ville fick en ordentlig kallsup när vi "blåste ballong". Först "blåser man upp ballongen", då blåser man på vattenytan. Sedan släpper man "ut luft ur ballongen", då blåser man i vattnet. Det var när jag skulle släppa "ut luft ur ballongen" det hände. Jag hade Ville på armen och var så koncentrerad på vad jag gjorde så Ville hamnade med sitt ansikte rakt ner i vattnet. Så klantigt av mig! Spott, fräs, host och en nysning kom från Ville sedan var allt bra igen.

Vi har fått träningsprogram från specialpedagogen. En del i programmet är lyssningsträning.
Det går ut på att vi tittar på Ville och ljudar "dä dä", vi ljudar även " dädä".
Jag ljudade precis för Ville, han tittade koncentrerat på min mun och började själv röra sin tunga och mun helt rätt för att kunna ljuda "dä". Jag väntade på att få hör "dä dä"-ljudet komma från Ville.  
Villes koncentrerade blick försvann plötsligt och Ville bestämde sig för att låta som en bil (brrrr...) och så log han med hela sitt ansikte mot mig. Han såg så nöjd ut och hade han kunnat prata är jag säker på att han hade sagt "lurad!" till mig. Jag kunde inte annat än att skratta åt honom, så söt.

Nu ska jag ladda med lite fika så att jag orkar att spela fotboll. Vi föräldrar möter Elias fotbollslag i en match i kväll. Kan nog bli riktigt tufft!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)