lördag 17 september 2011

Rostaggar, tappad framtand och lite annat smått och gott

I går hade vi en lugn och skön dag! 
För Hannes hände det en del...
Ville och jag höll på att göra oss i ordning för att gå ut och göra Hannes sällskap till lekplatsen.
Jag trodde mig höra Hannes sjunga ute och log för mig själv. Det var ingen sång visade det sig, så fel jag hörde. Några sekunder senare står en jätteledsen Hannes i ytterdörren. Han hade balanserat på murkanten (ca 1 meter hög) och tappat balansen och ramlat rakt ner i rosbuskarna.
Mellan gråten förklarade han att han hade själv plockat bort rostaggar men att han trodde att det var flera som satt kvar. Stackars lilla Hannes!
Vid en närmare koll visade det sig att det satt en liten rostagg kvar på bröstet och att han hade rivmärken på bröstet, benen och rumpan.
Rostaggen på bröstet tog jag bort med hjälp av en pincett och sedan tvättade vi och torkade rent. Det blödde men Hannes ville inte ha några plåster så vi fick hjälpas åt att hålla papper emot så att det skulle sluta att blöda. När Hannes tyckte att det kändes bättre gick vi till macken och köpte honom en glass som plåster på såren.
Jag tror inte att Hannes balanserar på muren någon mer gång, i alla fall inte över rosbuskarna.
Senare på dagen blev det fika och lek på lekplatsen med kusinerna och moster.
När Andreas kom hem tog han med Elias och Hannes till frisören. I går var det deras tur att bli klippta.
Hannes skulle visa frisören E sin lösa framtand och Andreas skulle visa att tanden knappt satt fast alls och vickade till och där i Andreas hand låg plötsligt tanden. Det gjorde inte Hannes något alls för frisör E hade lovat honom en kaka om tanden lossnade under frisörbesöket. 

Hannes och Ville funderar lite ihop

Hannes borstar rent på trappan

Ville sitter själv i solen

Idag har jag och K varit i Kalmar och shoppat. Jag handlade vinterhandskar, termobyxor och lite annat smått och gott till Hannes och Elias. Nu är dom rustade för vintern, i alla fall klädmässigt. Mycket trevlig dag med Kompis!
Alla mina killar har varit och tittat på fotboll idag och sett Oskarshamns AIK bli klara för division 2.
Alla nöjda och glada efter denna dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökt min blogg! Kommentera gärna, jag vill läsa lite jag också ;-)

(Om du är osäker på vilken profil du ska använda så välj "namn/webbadress" och fyll bara i ditt namn,tryck sedan på knappen "Fortsätt" och sedan "Skicka kommentar". Därefter kommer det upp ett lösenord som ska fyllas i den tomma rutan och tryck sedan återigen på knappen "Skicka kommentar"! LYCKA TILL!)